תהיתם פעם מיהם האנשים שמכתיבים את הטרנדים ומחליטים איך ייראה חדר השינה שלכם, ואיזה אקססוריז יקשטו את האמבטיה? אז איך מחליטים אם הבית ילבש לבן או דווקא הדפס צבעוני ומי עומד מאחורי החדרים המעוצבים שאנחנו רואים בקטלוגים ופשוט מקנאים? תפסנו לראיון קצר את ויקה יוסל, מנהלת מחלקת עיצוב ומיצוב מסחרי בחברת ורדינון, שהסכימה לענות לנו על כל השאלות ולגלות לנו את הסודות של עיצוב חדרי הבית.

ורדינון היא חברת הטקסטיל היחידה בישראל שמעצבת את כל המוצרים שלה בעצמה. מיום הקמתה, יש לחברה סטודיו לעיצוב, וכל המעצבות של המותג הן בוגרות שנקר. בזכות הסטודיו, שתואם את הגישה האירופאית הקלאסית למוצרי טקסטיל, ורדינון יכולה לתת ללקוחותיה מגוון מוצרים טרנדיים המתאימים לכל אחד ואחת, ולכל חדר בבית.

ויקה מגשימה חלומות בסטודיו

ויקה יוסל, מנהלת עיצוב וסטודיו, ורדינון

לוחות השראה ענקיים ותמונות צבעוניות
היום של ויקה עמוס במיוחד. ברגע אחד היא פורסת בהתרגשות שמיכה חדשה שהגיעה מפיתוח, תוך כדי שהיא מייעצת לאחת המעצבות, או בוחנת טקסטורה של בד מודפס חדש, ומיד רצה לחדר הישיבות כי מחכים לה. בחדר העבודה שלה תלויים לוחות השראה ענקיים ומלאים בתמונות צבעוניות בהרמוניה מושלמת. מכאן היא מנהלת את הליך הקמת הקולקציה החדשה בכל עונה, החל משלב ההשראה ועד לימי הצילום הסופיים. כסטודנטית לעיצוב טקסטיל היא עבדה במיצוב חלונות הראווה של חנויות הרשת, וב-12 השנים האחרונות תופסת את עמדת הניהול.

על איזו קולקציה נהנית לעבוד במיוחד לאחרונה?
ויקה: "אני מאוד אוהבת את קולקציית קיץ 2018, יש בה כמה סטים שאני מאוד אוהבת: כמו גוד טיים ו-טרוול כי השנה הטרנד של מפות ושל מערכות שמש הגיע לשיא שלו".

איך בכלל מתחילים לחשוב על כיוון של קולקציה חדשה?
"בדרך כלל זה מתחיל ככותרת או רעיון כללי. למשל, בקולקציית הקיץ הכותרת הייתה קעקועים, אז כמובן, לא כל העיצובים יהיו קעקועים אחד לאחד, אבל מתוך המילה הזאת מתחילים לחקור, לעקוב אחרי טרנדים בתחום הזה, לראות אומנות שקשורה ולבנות את לוח ההשראה".

איזה תחומים נותנים לך השראה ומשפיעים עלייך?
"אופנת רחוב זה דבר שמאוד משפיע עליי, ואני תמיד עוקבת אחרי תצוגות אופנה אחרי טרנדים וצבעוניות. פינטרסט בשבילי הוא כלי לזיהוי מוטיבים חוזרים, כמו טרנד האננס והפנדה, וגם מאפשר לי לעקוב אחרי עיצוב פנים, כי בהכשרה שלי אני גם מעצבת פנים. לדעתי אלה שני תחומים שנוגעים וקשורים אחד לשני. באופן טבעי כמעט כל דבר בחיים שלי יכול לתת לי כיוון ורעיונות, החל מנסיעה לחו"ל ועד צפייה בסרט. אני מיד נזרקת לרעיונות שאפשר לתרגם לקולקציה".

מה השלב האהוב עלייך בעבודה?
"אני אוהבת את שלב הפיתוח, לראות את הפריט מוכן, אני תמיד מתלהבת מחדש. מבחינתי זה כמו קסם. בכלל, זה מאוד מלהיב אותי לדעת שמישהו עיצב וחשב על הפריט שאני משתמשת בו עכשיו. פעם פגשתי אדם שעיצב את ראש הטוש באמבטיה והרגשתי שאני מדברת עם פיקאסו".

מה הדבר הכי חשוב בעיצוב לדעתך?
"כמובן חשובה האיכות. אני אוהבת את התוספות, למשל תוויות מיוחדות או אקססורי שאני רוצה להוסיף לסט כי הוא ייתן לו טוויסט. זה מאוד חשוב לי, אני נלחמת על זה לא מעט פעמים", היא מספרת וצוחקת.

מה המוצר שאת חולמת לעצב ועוד לא יצא לך?
"יש מוצר שחלמתי לעצב לפני הרבה שנים ועכשיו הוא נמצא בפיתוח ויצא בקרוב, יש גם קולקציה שחלמתי לעצב רק שכרגע זה סוד. באופן כללי, כמעצבת פנים הייתי שמחה אם היינו מייצרים עוד פריטים של הלבשת הבית, אני מקווה שזה יקרה. בגדול אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה, לא מרגישה שיש לי דברים שאני רוצה ולא יכולה לעצב".

באיזה פריט שלך את הכי גאה?
"אני גאה בכל הפריטים, לא יכולה לבחור".

רוצים לבחור את הפריט ש*אתם* הכי אוהבים? אתר ורדינון מחכה לכם: www.vardinon.co.il